Surfing? Asturias!

28.11.2018

Já a surfing? to je jasná rovnice - Matěj, Terka a Wildhouse v nádherné přírodě na severu Španělska. Teda alespoň tak to všechno začalo a bylo to nejlepší co mě jako nikdy surfem nepolíbené dítě mohlo potkat....



A jelikož mi chodí hodně dotazů ohledně surfování - kde, kdy, kam a hlavně JAK - jak začít? Za mě naprosto jednoduchá a jasná odpověd. Do Španělska na WILDHOUSE !

Mimo to, že jsou tam nejlepší lidi, jde i o to, že pokud chcete začít surfovat a chcete aby vás to bavilo a abyste to po pár prvních pokusech nezabalili, protože Vás to nebaví a jste znechucení, že Vám to třeba nejde podle Vašich představ, je velmi důležité mít dobrého instruktora. A to Matěj Novák je. Je to vlastně strašně jednoduché - jen udělat to, co Vám Matěj říká a jste skoro profík :D . Pomůže, poradí, přesně pozná s čím máte problém (nebo z čeho máte strach) a vynaloží veškerou snahu, aby Vám pomohl Váš problém odblokovat. Před pár lety jsem se na Wildhouse potkala se slečnou, která měla strach z vody, ale surfování vždycky chtěla vyzkoušet. Stačilo to říct, že má obavu z vody a přístup k ní hodně přizpůsobili a hle - po několika dnech sjela vlnu a strach z vody nikde. A tak to má být, protože - jako když jsem byla malá, slýchávala jsem po každém pádu na lyžích nebo když mi kůň odmítl při parkuru překážku a já se rozbila jako nikdy, okamžitě jsem si musela jít dát další jízdu a na koně znovu vylézt - abych si nepamatovala ten šok z pádu a nedostala strach. Čímž chci říct, že se domnívám, že je důležité, ten strach něčím nahradit .... už jsem se do toho moc zamotala ale prostě chápejte - Matěj a Terka ví.

Na surfhouse WILDHOUSE vládne rodinná a vždy přátelská atmosféra. Navíc pít kafe na terase a dívat se při tom z verandy na oceán a večer sportovní výkony zapít v baru přímo pod domem, to je prostě nejvíc. Domácí vajíčka od slepiček, čerstvé kafe od Terky a pekárna jen pár minut chůze od domu.

Dům má dvě patra (teda tři, ale nahoře bydlí Matěj s Terkou a zbytek crew). Na každém patře je kuchyň a koupelna. Pokoje jsou dvojlůžkové, trojlůžkové a jeden čtyřlůžkový - PUNKárna.

Wildhouse disponuje vlastní půjčovnou prken a neoprénů, takže pokud si pouze chcete vzít prkno a vyrazit do vody, není problém. Nebo si při rezervaci pokoje rovnou zamluvit lekce, což doopravdy, zejména pro začátečníky, doporučuji. Zajeté chyby se odnaučují strašně špatně, takže pokud máte myšlenky, že to zvládnete úplně sami, budu Vám to vymlouvat. :-)

Ti z Vás, kteří mě sledují na instagramu zřejmě postřehli, že jsem tam letos jela autem. Zatím vždy jsem tam letěla - z Prahy do Bilbaa nebo Ovieda, letenky se dají sehnat opravdu levně, teda pokud se nerozhodnete ze dne na den. No ale jelikož mám Finna, všechno se přizpůsobuje jemu a on je můj nejlepší parťák, talže jsem se rozhodla jet autem. Celá cesta se zastávkami a čtyřhodinovým šlofíkem ve Francii zabrala 26 hodin. Vyjeli jsme o půl 8 ráno z Plzně. Já jsem trošku trdlo a potřebuju na záchod každé 3 hodiny (4 jsou pro mě max! :D ). Takže si to na 24 hodinové cestě spočítejte :D. Pak jedna hodinová pauza na oběd a večer druhá hodinová pauza, aby se Finn pořádně vyběhal a já si mohla dát dvě (no dobře tři) kafe a jet dál. Dojeli jsme v 1 ráno do francouzského Hossegoru. Tam jsme si chvíli zdřímli a ráno jsme 3 hodinky do Asturias dojeli. Cesta už je to dlouhá, to přiznávám, ale není to nic, co by se nedalo přežít :-). Mě to uteklo rychle :-). Francouzské dálnice jsou ale šíleně drahé, jejich dálniční poplatky jsou až k breku, takže pokud je zde snaha o lowcost cestu, doporučuji to vzít po okrskách, které jsou stejně rovné a dá se jet docela rychle (chápej jízdu kdy nejedeš 90). Zkrátka zlaté milé Německo... Ve Španělsku už je pouze jedna nebo dvě mýtnice s nějakým dvou eurovým poplatkem. No a k tomu teda benzin - zase ta šílená Francie, přes kterou se jede 1000 kilometrů, je úplně naprd, protože i ten benzin je tam dražší. Pokud se nesejde skupina 3-4 lidí, kteří se složí na cestu, je výhodnější tam letět. Auto si můžete půjčit za nějakých 700 Kč na den. Je rozhodně lepší tam auto mít, máte svobodu a v případě nepříznivého počasí můžete vyrazit na výlet a to třeba na Buffones (gejzíry) nebo do pohoří Picos de Europa.

Pokud surfing zvažujete, doufám, že jsem Vás lehce nainspirovala a v létě vyrazíte do Asturias. Pokud byste měli nějaké další dotazy, neváhejte mi napsat.

Josefiiiii

Náš pokojíček
Náš pokojíček
Výhled z terasy domu
Výhled z terasy domu
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky